معرفی رشته مدیریت رسانه در آمریکا

رشته مدیریت رسانه در آمریکا

همون‌طور که قبلاً گفتم برای دانشجوی هدفمند وضعیت رشته‌‌ای که میخواد توش درس بخونه مهمه به همین دلیل تو یکی از مطالب گذشته رشته مدیریت رسانه در اروپا رو معرفی کردم و حالا تو این مطلب میخوام راجع به مدیریت رسانه در آمریکا بنویسم که دانشجوهای رشته مدیریت رسانه ازش بهره ببرن.

در قاره آمریکا 18 دانشگاه به‌عنوان مجری رشته مدیریت رسانه فعالیت می‌کنن. از این 18 دانشگاه 2 دانشگاه در کانادا و 16 دانشگاه در کشور آمریکا هستن.

کالج سنتنیال، دانشگاه میسوری، دانشگاه اس.تی اِدواردز، مؤسسه بین‌المللی میامی، دانشگاه فوردهام، دانشگاه سیراکوس، مدرسه درگیری عمومی، دانشگاه متروپلیتن نیویورک، دانشگاه ساثرن ایلینویز، دانشگاه ایالتی کنت، کالج اکسلسیور، دانشگاه کلمبیا شیکاگو، دانشگاه لین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، مدرسه کسب‌وکار کلمبیا و دانشگاه ان.وای.پی، دانشگاه‌های مجری رشته مدیریت رسانه در آمریکا محسوب میشن.

بررسی دانشگاه‌های قاره آمریکا نشون میده که این دانشگاه‌ها اهدافی مثل شناساندن رسانه‌های در حال ظهور، پیدا کردن فرصت‌های کاری جدید در رسانه، آماده کردن دانشجویان برای نقش رهبری در رسانه‌ها، تأمین نیاز مخاطبان رسانه، ایجاد دیدگاه تحلیلی و نوآورانه در دانشجویان نسبت به رسانه و آموزش روش‌های مدیریت مدرن صنایع ارتباطی رو دنبال می‌‌کنن.

در دانشگاه‌های آمریکا 23.3 درصد دروس مربوط به ارتباطات و رسانه، 26.66 درصد مربوط به مدیریت و سازمان و 19.16 درصد مربوط به اقتصاد رسانه‌س و حدود 10 درس دروس هم مربوط به پروژه‌های تحقیقاتی میشه و مابقی دروس مربوط به روانشناسی، تاریخ، سیاست، ادبیات و … هستش.

شما می‌تونید با جستجوی اسم دانشگاه‌ها و رفتن به تارنمای اونها جزئیات بیشتری از رشته مدیریت رسانه، نحوه ارائه درس‌ها و ارزیابی و حتی فاندها رو بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *