کتاب «مدیریت استراتژیک رسانه: از تئوری تا عمل» نوشته خانم لوسی کونگ و یکی از کتابهای خیلی خوب و پایهای برای مدیریت رسانهایهاست. این کتاب در سال 2008 نوشته شده و در سال 2016 ویرایش دوم اون با بهروزرسانیهایی در متن توسط انتشارات سیج چاپ شده. این کتاب یک کتاب فوقالعادهست و حتی موضوع از تئوری تا عمل اون الهام بخش برای کنفراس امسال (2019 میلادی) انجمن مدیریت رسانه اروپا (EMMA) بود بهطوری که ارتباط بین نظریه و عمل در مدیریت رسانه عنوان اختصاصی این کنفراس شد.
نظر روهن در مورد کتاب مدیریت استراتژیک رسانه لوسی کونگ
ویرایش جدید این کتاب اتفاقات جدید رسانهها و سازمانهای رسانهای رو در نظر گرفته و به همین دلیل هم استقبال خیلی خوبی از اون شده؛ خانم روهن که از افراد صاحبنظر مدیریت رسانه شناخته میشه میگه مجددا لوسی کونگ یک متن استاندارد رو به ادبیات مدیریت رسانه اضافه کرده و من خوندن این کتاب رو برای دانشجوهام اجباری کردم. دویل هم از ویرایش دوم کتاب کونگ به شدت راضیه و اون رو منطبق با تغییرات محیط رسانهای میبینه.
لوسی کونگ تو نسخه جدید این کتاب راجع به استراتژی و رابطه اون با صنعت رسانه حرف میزنه و استراتژی رو به عنوان یک پاسخ به تغییرات تکنولوژیک مورد بحث قرار میده؛ کونگ از خلاقیت و نوآوری، از فرهنگ و اندیشه، از ساختار و همچنین از رهبری و ارتباط همه اینها با استراتژی صحبت میکنه. ویرایش اول کتاب لوسی کونگ به لحاظ ساختار فصلی از ویرایش دوم اون پر فصلتر محسوب میشه و البته ویرایش اول این کتاب توسط دکتر سیدمحمد اعرابی، دکتر سید علیرضا هاشمی و رحیم زارع به زبان فارسی هم ترجمه شده که میتونید از انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی اون رو تهیه کنید.
من متن قابل دانلود ویرایش 2016 کتاب رو در زیر براتون میزارم. امیداورم ازش لذت ببرید و کل کتاب رو بخونید.
1 پاسخ در “«مدیریت استراتژیک رسانه»؛ کتابی اجباری برای کلاسهای اروپایی”
جهت مطالعه برای دانشگاه نیاز دارم