فراخوان مشارکت در نگارش کتاب «راهبردها و مدلهای کسب و کار پلتفرمی: همآفرینی ارزش کسب و کار در اقتصاد اشتراکی» با ادیتوری دکتر داتیس خواجهئیان و پروفسور نوریس کروگر منتشر شد. این کتاب مشتمل بر فصلهایی است که توسط محققان رشته مدیریت رسانه در سراسر دنیا پیرامون موضوع کتاب نوشته خواهد شد. طبیعتاً دانشجویان ایرانی مدیریت رسانه هم میتونن سهمی در نگارش این کتاب داشته باشن.
دکتر خواجهئیان در سایت شخصیشون توضیحات لازم در مورد نحوه همکاری در نگارش این کتاب رو نوشتن که عیناً من متن ایشون رو در زیر بازنشر دادم:
فراخوان منتشر شده در سایت دکتر داتیس خواجهئیان
قرارداد کتاب جدیدم را با انتشارات Springer امضا کردم و الان زمان مناسبی است که فراخوانش را منتشر کنم.
با توجه به تمرکز دو سال اخیرم روی همآفرینی در پلتفرمها و شبکههای اجتماعی، عنوان این کتاب جدید که توسط من و پروفسور نوریس کروگر تدوین میشود «استراتژیها و مدلهای کسب و کار پلتفرمی: همآفرینی ارزش کسب و کار در اقتصاد اشتراکی» است. موضوع کسب و کارهای پلتفرمی در سالهای اخیر و به ویژه از ۲۰۱۶ داغ شده است و با توجه به پدید آمدن شکلهای جدید پلتفرمی، به نظر می رسد تا چند سال آینده هم یک موضوع داغ باقی بماند. از این رو بسیار امیدوارم که این کتاب یکی از منابع اثرگذار در مطالعه موضوع در سطح بینالمللی شود. حضور نوریس کروگر که یکی از پرارجاعترینها در کارآفرینی است هم به این امر کمک خواهد کرد.
این کتاب هم مشابه کتاب قبلی من Competitiveness in Emerging Markets: Market Dynamics in the Age of Disruptive Technologies خواهد بود. میزان دانلود آن کتاب و ارجاعاتش یک موفقیت خوب برای من بود و امیدوارم این کتاب هم مثل آن و حتی بهتر باشد. هر فصل به نام نویسندگان آن منتشر میشود و در آینده هم به نام نویسندگان ارجاع داده میشود.
برای اطمینان از کیفیت کتاب، ابتدا کارهای دریافتی را یکبار خودمان بررسی میکنیم و اگر مناسب نباشد همون اول کار رد میکنیم. اگر از نظر موضوعی و روشی و دانشافزایی مناسب تشخیص بدهیم برای دو نفر داور میفرستیم. نظرات داورها و نظرات خودمان روی کار برای نویسندگان فرستاده میشود تا نسخه نهایی حاصل شود. آن نسخه برای چاپ به انتشارات ارسال خواهد شد. از آنجا که برنامه داریم این کتاب را آخر مردادماه بفرستیم برای انتشار و آبانماه منتشر شود، با فرض یکی دو ماه هم زمان بازنویسی، توصیه میکنم که نسخه اول مقاله را حداکثر تا اوایل خردادماه برایمان بفرستید.
برای اطمینان از اینکه ایدهتان مورد نظر ما قرار دارد، توصیه میکنم در یک صفحه بیان مسئله، چارچوب نظری، روش تحقیق مورد نظر و دانش افزایی احتمالی مورد انتظارتان را برایم بفرستید تا همان اول کار نظر بدهم و سبب دوباره کاری و زحمت بیهوده شما نگردد.
دیدگاهتان را بنویسید