۱۱ مهرماه؛ موعد برگزاری کنفرانس علوم شناختی و رسانه در ۱۱ محور جذاب

کنفرانس علوم شناختی و رسانه

علوم شناختی یکی از حوزه‌های خیلی دوست داشتنیه که حالا قراره اولین کنفرانس مرتبط با این رشته در نسبت با رسانه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار بشه؛ در  علوم شناختی ما با مغز و ذهن افراد سروکار داریم. ما به لحاظ روشی داده‌هایی رو در علوم شناختی می‌تونیم به دست بیاریم که مستقیماً از فعالیت‌های ذهنی افراد و اتفاقاتی که در ذهن افراد رخ میده، نشأت میگیره؛ اجازه بدید یه چند تا مثال بزنم تا یکم ذهنتون روشن‌تر شه. فرض کنید یه فیلم سینمایی ترسناک می‌بینید و بدنتون دچار یکسری هیجانات، احساسات و اتفاقات دیگه‌ای میشه، علوم شناختی به ما میگه که چه اتفاقی توی مغز افتاده که بدن چنین واکنشی رو نسبت به این فیلم و محتوای رسانه‌ای ترسناک داشته.

البته این یه مثال خیلی ساده از نسبت علوم شناختی و رسانه‌س. بزارید یه مثال پیچیده‌تر بگم؛ فرض کنید شما مدیر تبلیغات یک شرکت هستید و می‌خواید داخل یه رسانه اینترنتی پرطرفدار (مثلاً سایت یک خبرگزاری) تبلیغ بزارید. شما هزینه زیادی رو هم برای تبلیغاتتون در نظر گرفتید اما خب دیده شدن تبلیغ خیلی موضوع مهمیه؛ آیا صرف قرار دادن تبلیغ داخل یه سایت پرطرفدار، تبلیغ شما دیده میشه؟ خب جواب مشخصه، نه لزوماً. اینجاست که علوم شناختی میتونه به شما کمک کنه. به‌عنوان مثال یکی از ابزار‌های علوم شناحتی ابزار ردیاب چشمه؛ اگر تحقیقات مرتبط با این حوزه توسط شما به‌عنوان مدیر تبلیغات شرکت مرور شده باشه، شما می‌دونید بهترین مکان و بهرین جای سایت برای تبلیغ شما کجاست چرا که تو این دست تحقیقات اگر روی سایت‌های اینترنتی انجام شده باشه شما می‌تونید بفهمید مثلاً گوشه سمت چپ بالا، وسط، گوشه سمت راست پایین و …، کدومش میتونه جای مناسبی برای تبلیغ شرکت ما باشه که اکثر مراجعه کنندگان به سایت اون رو ببیند.

خب این یه توضیح خیلی مختصر و کوتاه بود راجع به دریای علوم شناختی و رسانه؛ حالا هم که داره کنفرانس مرتبط با این حوزه برگزار میشه؛ این کنفرانس 11 مهر امسال در دانشگاه شهید بهشتی برقراره و 11 محور جذاب اون شامل روش‌های تحقیق در علوم شناختی و رسانه، فلسفه ذهن و رسانه، انسان ‌شناسی و زبان شناسی شناختی و رسانه، علوم اعصاب و رسانه، هوش مصنوعی و رسانه، علوم تصمیم و رسانه، روان‌شناسی شناختی و رسانه، جامعه‌شناسی شناختی و رسانه، اقتصاد رفتاری و رسانه، بازاریابی عصبی و رسانه، سیاستگذاری عمومی و رسانه، تربیت فردی و رسانه هستش. شما می‌تونید سایت کنفرانس رو این اینجا ببینید. همچنین می‌تونید برای آشنایی بیشتر با برخی موضوعات علوم شناختی و رسانه مقاله «کاربرد عصب شناسی در مطالعات رسانه» رو که آقای دکتر صلواتیان نوشتند، بخونید. اینم از پوستر کنفرانس:

 

پوستر کنفرانس علوم شناختی و رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *